Au inceput sa ma enerveze niste reclame de la Dedeman pe care le vad cam peste tot in oras. Poate nu doar pe mine. Dau cateva exemple: „Ia-ti setul de scule dorit si ai bani sa-i iei si ei un portofel; Ia-ti bucataria pentru tine si ai bani sa-i iei si lui o jacheta; ia-ti aparatul de sudura pentru tine si-ti mai raman bani si pentru esarfa ei etc.” Ma intreb daca pretul psihologic are vre-o legatura? As putea spune ca acel 1 leu care ramane din pretul psihologic, ar ajunge sa poti cumpara lucruri care au o valoare mai mare.( ma gandesc ca acel 1 leu rotunjeste suma si o face fixa). Puteau fi mai creativi si sa scrie totusi si pretul cu care se pot cumpara produsele (portofel, esarfa, jacheta, bilete la film etc.), desi nu au nici o legatura cu aceste lucruri. Totusi nu inteleg de unde stia acel copywriter ca o sa-i ramana destui bani clientului incat sa-si poata permite si altceva. O ipoteza e ca la ei e mai ieftin decat in alta parte, lucru nespecificat. Totusi pot critica mult ca-i enervant sa vezi reclamele prin oras, adica sa devina un lucru suprasaturat pe care-l vezi , caci asta nu conteaza. Ce conteaza e daca merg sau nu vanzarile. Asta doar ei o stiu.
In ultima vreme, in Romania, circula campanii care prefera sa deformeze adevarul si care folosesc idei creative care nu tin cam deloc de identitatea institutiei pe care o promoveaza si de cea ce comercializeaza aceasta institutie. Campanie pentru Dedeman este un exemplu.
Ce imi place la ei e ca au folosit culori tehnice, culori ce se identifica cu domeniul lor de activitate. Culorile rosu, galben, albastru , portocaliu si nonculoarea alb sunt folosite in special in fabrici, uzine dar si in semnalizarea obiectelor din trafic.
Pe curand ;)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu